Buscar

Page

#2 : aCiken Meatballs!

Assalamualaikum.. meet again.. =)

Must be semua orang excited tunggu bulan paling kachak bergaya, Ramadhan Al Kareem datang kan? Bulan pendidik bak kata kawan-kawan sekolah aku. Yang sedihnya aku ada lagi 3 hari nak marathon ganti, but today bateri ultraman aku dah kelip2. Kesimpulan; tak puasa. Tapi masih ada nafsu untuk masak sesuatu yang best untuk kakak aku yg merupakan ultraman yang ada power lagi.

hiyah! mengidam PASTA!

Hanya untuk makluman, acik ni comel gila orang nya :: muntah lah, muntah lah :: jadi, kompem2 lah banyak luangkan masa di dapur atau istilah yang lebih bergaya sekali ialah
 " Acik mempunyai komitment yang tinggi di dapur ".
 Sekali lagi acik tekan kan, KOMITMEN! haha. 

Wokeyh, sekarang cakap banyak juga tara guna. Meh kita lepak buat Meatballs!

~aCiken Meatballs in progress~ ^_^

INGREDIENTS: 
~Ayamas Minced Chicken
~All Spices yang ada kat rumah korg
~Bawang Merah ; sile dadukan 
~Telur
~Tepung Gandum sikiittt
~Serbuk Roti - kalau takda, korang bakar roti kasi garing cun2, pastu gesek2kan pada bancuhan
 (aku tau BM aku cam aram tapi mesti korg dapat bygkan an? I trust you! hehe) 
~Quaker Oat
~Nestum

Mix it all together and it'll become into this...
fokus kat bekas tu ye. bekas. bekas.
NEXT...!!
Sesi Menggentel : make sure tangan BERSIH! hehe


ni aku. ni aku. hehe

Gambar di atas menunjukkan penulis sedang meng BulatBulat kan semua ingredients tadi.. Bulat-bulat kecil adelah lebih molek, cantik dan kiut untuk dimakan. Kalau korang buat sikit memang lama jugak nak abis sebab orang excited tengok kecomelan bola-bola ayam korang. Waaaa!!! 



Lepas bulat-bulat semua dah kiut miut, panaskan minyak zaitun. 
Golek-golekkan aje bola-bola api korang tadi. 
Goreng sampai garing.
 Tos. 
Benda ni sedap kalau nak makan macam tu je lagi super power  kalau makan dengan Spaghetti.

supaguti!!

**********************************************************************************
Measurement acik x tekankan sangat pun sebab siriyes, kalau korg suka benda tu bnyk korg letak la banyak2. One thing yang acik pegang dalam Cooking World - KITA YANG BUAT DIA! hehe. Tapi bab-bab garam, gula tu beragak lah sebelum kena. Kena apa? Ha, pi google. Hehe!

mesti readers kata "....banyak cakap oh dia ni.!"

Acik kata : Tahu... =_=''

0 comments:

Post a Comment