Buscar

Page

#7 : Ini Kisah Tentang Matnoh..

Salam..
Just now baru je publish satu post. Ending dia macam dah nak tidur dah, tapi sambil tulis entry tu sambil main facebook.. Bertemulah dengan kawan-kawan lama masa aku sekolah dulu. Tengah meriah-meriah saling usik mengusik, tiba-tiba kawan aku aku buka cerita lama..

jeng jeng jeng~!

korang tau, dulu masa aku Form 2, aku pernah debik atau dalam bahasa cantik nya memberi satu tumbukan dibahagian belakang badan kawan sekolah aku, lelaki! Huhuhu!
Beliau yang hanya famous dikenali sebagai Matnoh di kalangan rakan-rakan beliau adalah mangsa keadaan...

Puncanya, 
aku baru keluar bilik air dan dengar ejekan-ejekan berbaur usikan tentang figure individu or in other words, main ejek-ejek: 
'' gemok-gemok!''..
ejekan-ejekan tidak ilmiah ini dilemparkan pada junior aku yang aku sangat kenal, jiran aku sendiri..
disebabkan aku tengok muka jiran aku tu dah lain macam, 
aku suruh dia balik kelas 
dan...
darah Parameswara yang dianugerahkan tuhan ini mula memuncak saat itu, 
lalu aku berpaling ke arah budak lelaki tersebut dan memberi beliau satu tumbukan manjhe 
(tapi kawan aku cakap tu tumbukan padu)
(tapi aku rasa ni tumbukan manjhe je)
..........
lantak lah padu atau manjhe
yang pasti, tangan aku pernah sampai ke belakang badan budak tersebut..
puasnya bukan kepalang, tapi cuak lagi bergantang-gantang sebab budak yang aku debik ni geng beliau ramai..
sekali beliau angkat geng, Ah Long pun boleh give up

Dalam seminggu aku asyik tengok budak-budak laki ni perangai dah lain dah ngan aku. 
Mungkin marah sebab "bermanjhe-manjhe-an'' dengan kawan mereka..
Wallahu'alam....

Lepas pada tu, aku memang sangat pangkah kalau ada orang yang cuba-cuba nak bolos minda aku supaya ingatkan kisah lama yang sangat tak hensem tu..

Tup-tup hari ini..
kawan aku yang lebih mesra dikenali sebagai Cine (21) membuka semula pekung di otak aku.. 
*thurimakasheikh Cine*

Berikut perbualan aku dengan beliau :-
saje buat tulisan kecik, tapi tulisan kecik ni la yg bgtau kisah sebenar.huho!

Cine : jgn cerita hal lama.nnt aku flashback keganasan kau menumbuk matnoh.haha

Aku :  hahahahahahahaha.. main kasar nmpk. eleh. tumbok manjhe2 gtew je. tu pun sume nak geron. hahaha. sape suro die nyakat jiran aku. seb baik bg mukaddimah je. ngeh3

Cine :  hahaha terkejut aku woi.padahal kau salah paham.ceh.dia tgh menyakat kitorg tiba2 dapat sedas.hahahahaha.aku fobia dgn kau zaman tu.tak tipu!

Aku :  eh? ye ke? ya Allah.. lepas 7 taun baru tau cte btol. hahaha. aku kasik tu sbb mase tu aku klua blk air ngan jiran aku tu.. pastu dgr pasal ejek2 ni.. jiran aku tu cam da tacing abes a.. aku suh die balek kelas, aku kasi matnoh sedas. haha. takde la sedas sangat. ibarat mercun bola yg dah masuk angin (?) hahaha.. woi, ape ko nak fobia fobia ni. ingat ade mafia ke ape. haha. sogan pulak den. takpe2 skang tgh blaja ayu2 ni. hahaha

Cine :  hahahahahhahahahhahahahaha ..yelaaaa.serius semua terkejut tapi senyap je.takot woi!

.......sembang sembang ngarut.......

.......sembang sembang ngarut.......

.......sembang sembang ngarut.......

Aku : dalam seminggu tu aku mcm trauma jugak lah (ayat nak over)..sbb aku mane pnah tumbuk org kecuali laa mase kelas taekwando.. ei korg.. xsaket kan yg aku tumbuk matnoh tu? manjhe2 je kan? ke saket? uwaaa... benci lah flashback..

Cine : hahahaha mana aku tau.aku rasa mcm sakit.tumbukan padu.haha

Aku : tumbukan padu tu mungkin dr hati yg iklas nak bg beliau sedas.. bukan asbab saiz badan ketika itu.. hahahaha

Cine : hhahahahaha matnoh fobia dengan gadis2 selama beberapa bulan.hahaha

Aku : nasib baek gadis2 yg x bias pade saiz nye, kalau x bagi lagi. hahahhaa

Cine : ahahahahahahahhahahahhahahahah time tu terpancar muka puas kau selepas mendebik

Aku : hahahaha...kau uji kesabaran aku time bulan molia ni cine. ko saksi kejadian ke? oh venci nyoh!!
  

---------------------------------------------------------------
Dan begitu lah kisahnya...
salah faham kot! 
malu seyh!
budak laki pun takut dengan aku. 
Aduhaii...
Hahaha..

tapi bak kata Junior College aku tadi tentang status aku yang menyatakan aku rasa malulah sangat-sangat-sangat bila cerita di OPEN semula buat tatapan umum.. 

 "At least buat awak tersengih n tersenyum... :) XD :p''

kannn~?


*******************************

Alhamdulillah~~~! 
Setiap ada yang berlaku, 
ada hikmah disebaliknya.
Aku dah sangat lama tak tau cerita pasal Matnoh sebab lepas kejadian tu, aku benci sangat nak jumpa dia.
Takut pun ada. 

Tapi bila dah tahu benda benar, 

"Matnoh, Aku minta maaf! Walaupun benda ni hal ehwal kanak-kanak dulu, tapi kalau makan hati hal ehwal kanak-kanak pun boleh lanjut usia.. Selamat Hari Raya.. maaf Zahir & Batin! "


(˘⌣˘)

Dah boleh tidur lena.. 
Kejap je la sebab dah nak sahur time!
Adios Amigos!


2 comments:

AziziBasyah

acik ade blog...Uuuu...btw, buat matnoh...ce citer tumbukan manjhe ke padu..???ekekeke~

Acik Hanafz

ala..blog kite mane power cam abg la. Haha. Matnoh, kite xtau dah mane diie.. Huhu.. Siriyes smlm lps tau cta xleh tdo.. Rse malu..sbe salah sume ade, haha

Post a Comment